Tuffa killar får snyggare tjejer!

Jag är en liten sportnörd. Så är det bara.
Jag ser det mesta i sportväg.
Från Curling och hästhoppning till MMA och Formell 1.
Vissa saker gillar jag ju så klart bättre än andra.

En sport som jag alltid följt är ju som så många andra, hockeyn.
Men vad fan händer egentligen?
Jag tycker hockeyn börjar bli tråkig.
Förr så var det en sport för tuffa killar med bra klubbföring. 
Idag verkar det som att bara en massa skridsko primadonnor ska få spela hockey!
Det skrivs löpmetrar i kvällspressen så fort någon får en liten smäll.

Jag tycker hårda tag och en och annan fight tillhör spelet. 
Fan, man spelar ju för att vinna och då måste man ju få utlopp för sina känslor. 
Detta vet ju alla,
men det är sånt jävla larv att straffa killarna hårt som frivillgit står upp och tar fighten.

En sak vore om någon absolut inte ville fightas men åker på dyng däng.
Det kan straffas hårdare, men aldrig annars.
5 minuter personligt straff för 2 som kastar handskarna, det är fullt tillräckligt!

En fight tänder medspelare som kanske är lite loja, det tänder publiken och det ger lite spänning i resten av matchen.  Kampviljan och känslan att alltid stå upp för sitt lag MÅSTE alltid finns där!
Nä, låt känslorna på rinken få svalla så lär hockeyn i Sverige få betydligt bättre tittarsiffror och större publik!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0