Mörkt och Irriterande

Idag spelar Sveriges Fotbollslandslag träningsmatch mot Wales.
Wales, vad fan är det kan man undra?
En ö i Storbritanien.
Ungefär som att Gotland skulle ställa upp med lag, tycker jag.

Men om vi lämnar motsåndet där hän och tittar på Sveriges startelva, ja då känns det så där alltså.
Jag tycker bokstavligt talat att det ser riktigt mörkt ut bakåt.
Snabbt på kanterna,
och lite smått irriterande framåt!

Vår defensiv:
Intressant med Sebastian som back. Troligen för att få en boll och passningssäker kille i defensiven. Någon som kan sätta igång ett anfall med väl avvägda passningar.
Safari är ju en rätt offensiv kille som bevisat att han orkar springa i timmar utan att mattas.
Mittlåset med Hårbollen och Hårfager är ju stabilt som granit.
Men längst bak, i målet ser det som sagt mörkt ut. Eddie Gustavsson...
Det räcker så!

Mittfältet:
Svensson och Kim får centrala roller i mitten. Så otroligt tråkigt förutsägbart så det finns inte.
Men så är Chippen tillbaka. Hoppas han har lite gamla takter kvar.
Gillade honom när han ständigt vågade utmana och gå mot mål.
Nästan i klass med POROKARA.
Elmander är ju precis som Chippen en snabb jävel.
Så ifall dom två kommer ligga på kanterna så lär det gå undan. Tro mig.
Elm får väl någon fri roll mellan anfall och mittfält.
Kommer förhoppningsvis våga trycka av kanonen ibland.

Anfallet:
Så kommer då den där irriterande Degerforsungen Ola få chansen att starta som Sveriges spjutspets.
Jag gillar inte den grabben.
Det hela började för ca 12 år sedan.
Olas storasyster hade precis tagit steget in i den sexuella världen.
(Ja ,det var jag som hjälpte henne!)
Så någon dag efter hennes debut skulle jag hem till henne,
 och umgås en dag.
Var ju sugen som fan att få kliva på igen.
Men icke.
Ola "Skitjobbig" Toivonen kunde fan inte lämna oss i fred.
Inte nog med detta. Ola har förföljt mig. Han har varit en jävla pina.
Speciellt på matcherna hemma på kära BA, där har han både gjort mål på oss och hånat oss öppet.
Nä du Ola, i mina ögon är du inte ens värd luddet i naveln.  

Kvällens Resultat:
Sverige = 2 mål
Wales = 1 mål


Kommentarer
Postat av: Mogge

Tur att inte battis förföljer dig då;)

2010-03-03 @ 21:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0