Nära döden upplevelse

Jag har varit så jävla sjuk!
Och jag är kille så jag blir ju sjuk på riktigt när jag väl blir sjuk!
Jag har lidit i 4 sjuka dagar. Mig är det alltså synd om.

FEBER
Feber är i högsta grad ett sjukdomstillstånd med en pervers massa jävla olika symptom. Feber är, så länge den inte är extremt hög (över 42°), inte farlig eller skadlig och behöver vanligen inte behandlas. Men har man 58 grader som TT, då är det svettigt värre. 
Vissa forskare hävdar till och med att man inte bör behandla feber just eftersom febern fyller en funktion i immunförsvaret.Det finns även forskare som hävdar att en rad vanliga symptom som normalt förknippas med feber, till exempel ont i kroppen, snarare orsakas av den bakomliggande infektionen.

Dessa forskare kan gå och DÖ.
Dom vet inget helt enkelt. 
Bästa behandling vid hög feber borde vara dubbelpipa i käften.
PANG!!  


SNOR
Vid olika sjukdomar, exempelvis förkylning kan slemhinnorna bli inflammerade och vätskefyllda, varvid mängden snor ökar markant.

Jo Tack, jag vet!! 

Den vanligtvis gulaktiga färgen beror på vita blodkroppar, med viss inblandning av röda sådana.
Snor är det slem  som bildas av slemhinnorna i näsan. Slem bildas även av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem.

Jag leder, har nog snytit ut 22 liter per dag!!!

Kuriosa om snor:
Mucofagi är en medicinsk term för att konsumera snor.
Det är i allmänhet ett socialt oaccepterat beteende, som dock inte är helt ovanligt bland mindre barn.

Ähh, vadå?
Konsumera snor?
Säljer och köper ungar snor av varandra??
Snorungar säger jag bara!


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hm?? Inga kommentarer??? Hahahahaaaaa!!

2010-03-17 @ 20:02:27
URL: http://cajsalindheden.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0