Islivräddning

Har ju varit lite trög med bloggandet senaste dagarna.
Hinner liksom inte.
Eller rättare sagt så prioreterar jag väl inte det.
Jag väljer OS och andra aktiviter före.
Men jag ska försöka bättre mig

Idag gjorde vi något jävligt roligt på vår övning.
Vi hade Islivräddning.
Det jobbiga i det hela var att försöka få till en vak.
Fick gå in längs en åmyning och tokhoppa för att få hål på isen.
Men när väl isen gav vika så blev vi som barn på sommaren. 
Trots -15 i luften och 0 grader i vattnet så hade vi hur skoj som helst.
Förutom att att öva det vi skulle öva, det vill säga att få upp människor ur en isvak på olika sätt, så lekte vi en hel del. Trodde innan vi gav oss i vattnet att man skulle förfrysa händer och ansikte. Men det var hur lugnt som helst. Var riktigt nice faktist att blöta sig och leka.
Så nu kan ni alla som här i kommunen ge er ut på dåliga isar och ta ett dopp, vi kommer mer än gärna och fiskar upp er! :-))

 


Kommentarer
Postat av: S

Skippa OS & mer tid med annat vad det nu kan betyda, vet du nog: )..

2010-02-23 @ 09:53:29
Postat av: TT

Menar alltså S på allvar att jag ska låta bli "annat" för att blogga istället?

2010-02-23 @ 11:51:10
Postat av: S

Skulle jag inte tro att jag mena, mer tid i din säng med mig kanske jag säger bara en sak i natt mer åter mer!...

2010-02-23 @ 12:11:41
Postat av: Mogge

Verkar som att blogginnehavaren gillar det där med å doppa "sig" inte bara i en isvak då....

Lider med sjövall som borde ha sömnsvårigheter...

2010-02-23 @ 19:17:31
Postat av: Mums

Sömnsvårigheter?? Jo då....man vaknar ju till lite då o då när man hör ett avgrundsvrål......

Men tur att man har Peltors på nattduksbordet som man kan ta till när det blir för jobbigt!!!

2010-02-23 @ 19:29:50
Postat av: Mogge

Enligt säker källa på ICA Soltunet så ska det även funka fint med Bygghjälm och bommul i öronen.



Du får passa dig för takras sjövall!

De är ju poppulärt just nu, och med en ständigt översugen TT som granne lär det ju vara bristningar i husgrunderna bort på sunnanlid till och med;)

2010-02-23 @ 19:42:54
Postat av: Mogge

Lite konstigt att man kommer in på den här sidan från jobbet, ja vill minnas att erotiksidorna var spärrade...

2010-02-23 @ 20:34:13
Postat av: S

Mogge vad sitter du & skriver för strunt prat?,

sluta vara så känsliga med era sömnsvårigheter:).

Vad ni gör om nätterna vet jag inget om men jag sover nästan....

2010-02-23 @ 20:36:24
Postat av: Mums

Mogge: Tror att denna sida ligger på en polsk server så den slinker igenom erotikspärren!

Hmmm såg att det börja bli sprickbildningar på fasaden här....är det ett tecken eller???



S: Jag försöker sova om nätterna!! Men hur gör man när man nästan..... gör det???

2010-02-23 @ 20:44:56
Postat av: S

Jag även Tony tror jag sover om nätterna, så era "konstiga ljud" vet jag inte vart det skulle komma i från?,kanske eran andra granne?..; .



Mogge:Är han översugen har du testat?:P.

2010-02-23 @ 20:52:40
Postat av: Mogge

S: Nej ja har inte testat, men TT har ju ett CV som få....

Pläpp: Ja de e ett tydligt teckan, ja har börjat bli orolig uppe hos mig med, "rosa" huset håller ju på tappa all puts, eller ja tamefan, ramla ihop helt!

Vet inte vart man ska bo för att bo säkert, ska nog fråga om man kan låna skydds rummet i järntorgsskolans källare....

2010-02-23 @ 21:10:07
Postat av: Mums

Rosa Pantern faller väl ihop vid nästa omgång?? Jtgskolan?? Hmmm fan är det verkligen ett tillräckligt långt avstånd?? Får nog kolla upp om det finns nå bergrum i närheten som vi kan ta skydd i???

2010-02-23 @ 21:19:06
Postat av: S

Mogge: Tyvärr får du stå över att vara med på det då, ledsen att behöva säga det. Hoppsan Mogge är du som skyldig till huset blivit som det blivit vid dej, vem har du haft på besök något att berätta?. Kanske tur att några håller sig mest i Hällefors då så allt slipper förstöras i Nora då!.. ; )

2010-02-23 @ 21:21:47
Postat av: Mums

Det enda sätta att få lite lugn o ro är ju att åka till hällefors!

2010-02-23 @ 21:36:18
Postat av: S

Det var hemskt att det var så illa, synd bara att jag är oskyldig du får skylla på Tony!.

2010-02-23 @ 21:39:50
Postat av: Mogge

S: ja undra varför "rosa huset är så fallfärdigt...skulle ju kunna va för att TT bodde ett stenkast ovanför tidigare, de är ju först efter att han flytta som man vågat sig på å rusta...

Mums: Tror vi ska kolla om de går å hyra in sig i Bodens fästning...

2010-02-23 @ 22:02:02
Postat av: TT

Då så mina damer och herrar, har vi fantiserat färdigt nu?

Jag sover om nätterna, göra jag inte det så tittar jag på TV eller så idkar jag smalag!!!!



Mums: Du hör inget, för jag hör aldrig dig.



Mogge AJ AJ: Se till att smörj händer och stake, med tanke på hur myckt hudfriktion du utövar varje dygn.



S: I natt.... mmm I like!!!

2010-02-23 @ 22:09:37
Postat av: Mogge

öjöj....TT kan du lugna dig lite nu, hela min lägenhetslänga svajjar!

2010-02-24 @ 02:06:04
Postat av: S

Mogge: Vid den tiden Mogge så måste det varit du som var skyldig, till din lägenhetslänga. Jag kan lova att TT sov (just den tiden).



TT:Som sagt var mindre OS mer annat!!..

2010-02-24 @ 09:50:28
Postat av: Mogge

S: jo men de måste ha varit efterdyningar som ja kännde då...

2010-02-24 @ 11:07:46
Postat av: Anonym

Mogge: Haha vem vet!..

2010-02-24 @ 11:57:39
Postat av: Mogge

S: jasså du har flyttat från sunnanlid nu till centralare delar av nora?

Försöker du med samma som din något äldre syster eller och bli mamma? eller är det bara träningsläger?

2010-02-24 @ 19:03:30
Postat av: S

Mogge: Jadu har jag inte sagt det bara 8månader kvar?, eller inte. Nu byter vi ämne, annars går vi in på ditt kärleksliv!.; ).

2010-02-24 @ 19:56:58
Postat av: Mogge

S: De skulle gå rätt så fort att gå igenom....

2010-02-24 @ 22:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0