And I Salute You Kalla


Charlotte Kalla

19:00 igår kväll så var det dax att bänka sig framför TVn. Man hade en viss förhoppning om att Sverige, och då framför allt Kalla skulle ge oss första medaljen.
Men en rätt stor oro fanns inom mig. Troligen beroende på att våra på förhand så segertippade skidskytte tjejer inte alls räckte till i förgår.
Men jag höll mina tummar.

Kändes ju bra att vara Svensk, både vid första och andra tidsjämförelsen.
När tjejerna passerat 7,3 km så leder Kalla med dryga 12 sekunder före 2:an i loppet.
Stensäkert tänkte jag.

Men så kom först bilderna på tjejerna som placerade sig 2.a och 3.a i loppet. Och dom såg snuskigt starka ut på upploppet.
Sen kom bilderna på Charlotte Kalla i sista backen upp innan stadion. Kalla såg för JÄVLA trött ut.
Hjärtat börja slå fort som fan på mig. Reste mig upp och ställde mig i köket.
Backen ner och in på stadion, Kalla tappar balansen 3 ggr men håller sig kvar på benen. PUST!!!!
Jag klarade knappt av att titta nu. Stog och smög bakom dörrkarmen in mot vardagsrummet.
När Charlotte går in i sista kurvan tänker jag att hon ser för trött ut.
Men så kommer upploppet och jag ser hennes ansikte som bara uttrycker en sak, JAG GER MIG ALDRIG!
Nu stod jag och hoppade jämfota och bara vrålade så mycket jag orkade.
-Men kör då för helvete, kör!!

Efter målgången så vara både jag och Kalla säkert lika glada. Troligen ca 2 miljoner Svenskar till kände en enorm glädje över vad denna otroliga tjej precis gjort.

Charlotte Kalla:
Du är grym. Du är lite bättre än alla andra. Du är helt enkelt den snabbaste kvinnan i världen att åka 1 mil på skidor. 
Fy fan vad glad jag är att du finns och är Svenska.

Hård träning ger resultat, det går att bevisa.
Kolla in Kalla under sommarträningen bara....
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0